Sider

Følgere

søndag 28. august 2011

Emily Johanne's store dag

Da er dåpsdagen over, og jeg sitter ganske så sliten i sofaen. Selv om vi valgte en enkel løsning når det gjelder mat og lokale, var det fortsatt mye som skulle ordnes og fikses.

Vår lille familie sammen med presten som døpte Emily Johanne.

Emily ble døpt i Edøy kirke på Innsmøla sammen med to andre dåpsbarn. Hun var helt eksemplarisk i kirken, og smilte til og med til presten da hun ble døpt :) Etter gudstjenesten fortsatte vi feiringen på Vågarbryggå på Veiholmen. Elin sto for maten, og den var knallgod (vi spiste koldtbord)!

Invitasjonenebordkortene og blomstene har jeg blogget om tidligere.

Dåpskjolen har jeg ikke laget selv, men den betyr mye for meg. Mamma begynte så vidt på kjolen før hun døde i 1998, og ei snill dame i Brumunddal gjorde den ferdig. Den hang i skapet til bestemor i mange år, før den for første gang ble tatt i bruk da Lilja Marlene ble døpt i januar 2009.

Her er storesøster Lilja i kjolen, januar 2009. Her var det hvite silkebånd og hvite satengroser på kjolen.


 
Kjolen hadde gulnet noe, så den måtte vaskes, og i den forbindelse valgte jeg å bytte ut båndene og silkerosene. Det ble nå lyyyys rosa bånd og sløyfer.
Her prøver Emily lua.

Dessverre ble det ikke tatt noen nærbilder av kun Emily i kjolen i dag, så dette bildet er nok uklart. Men dere ser iallefall sånn ca. hvordan det ble.


Denne hortesiaen glemte jeg å legge ut bilder av sammen med rosene. Det er rett og slett bare hodet av en hortensia som er satt i ei skål med vann og pyntet med litt sølvtråd ;)


Litt vanskelig å se selve bordet, men det var ganske enkelt pynta. Det var blomster, lys , servietter, bordkort og små papirsommerfugler jeg (og Mona) hadde puncha ut.



Så var det dåpskaka...
Det tok noen kvelder å få denne ferdig. Babyen og tilbehøret laget jeg over to kvelder og blomstene brukte jeg en kveld på. Forma jeg har laget babyen i har jeg kjøpt hos First impressions molds. Babyen er forøvrig laget av blomsterpasta, og det samme er sommerfuglene og navnet.  Blomstene er laget av mmf og sølvkuler. Borden nederst på kaka er laget av Royal icing.
Kaka er laget av sukkerbunn som er delt i 3 og fylt med valnøttkrem og knuste ananas. Den er dekt med hvit marsipan (som jeg fant ut er ganske så dyrt, iallefall på Jernia...)



Tilslutt et lite bilde av hovedpersonen:

Takk til alle som gjorde denne dagen så fin!

1 kommentar: