Sider

Følgere

mandag 4. juni 2012

Sommer kommer? Et retroinspirert sett

 

Det var antydning til sommer et par dager, og de kom litt som “julekvelden på kjærringa”. Jeg hadde ikke funnet fram et eneste sommerplagg til noen av jentene, så da var det bare å lete gjennom for å se om noe fra i fjor og tidligere kunne brukes. Konklusjonen var at det holdt til disse dagene med finvær, ellers må nok garderoben fornyes litt. Emily har litt klær etter Lilja, men det kræsjer litt siden Emily er født på våren og Lilja på høsten, så da stemmer ikke størrelsene helt. Jeg bestemte meg for å lage iallefall ett sommersett til lille My, og her er det.

Bodyen er “Heilt spesiell” sitt mønster, men jeg har valgt korte ermer istedet for lange. Her har jeg også rynket svakt med overlocken før jeg satte på kantebånd. Dette ga en fin svak rynket effekt på ermkanten. Stoffet har jeg bestilt gjennom JNY, og jeg synes det er knalltøft!

Retroshorts og body sett

body kort arm sommer 86

Retroshorts Emily str 80

Shortsen er inspirert av det siste Ottobre bladet, men det er endel omgjort. Jeg lærte iallefall hvordan jeg skulle sy på kantbånd på den Smilefjes . Blir helt sikkert fler av disse! Inni lommene har jeg valgt å bruke samme jerseyen som i bodyen. Rundt lommene har jeg sydd en coversøm (med to nåler) og i livet har jeg satt på ribb.

 Retroshorts Emily   Retroshorts lomme

Sommersett Emily

Et par actionbilder av lille My i det nye settet sitt. Kanskje litt “guttete” men det bryr jeg meg ikke om Smilefjes som blunker

2012-05-24 002 035

2012-05-24 002 039

Mønster: Body- “Heilt spesiell”, shorts – eget/litt ottobre 3/2012

Str. Body:86, shorts:80

Stoff: Jersey kjøpt hos JNY, grønn og svart hilco interlock kjøpt hos Sydilla, svart ribb kjøpt hos Stoff og Stil

Knapper: Assunta Store

 

Anita

2 kommentarer:

  1. Så flott sett. Og jenter må ikke bare bruke rosa og lilla etter min mening. Snuppa her i huset er skeptisk til andre farger, men hvis jeg lager skjørt eller kjole i andre farger så godtas det. ;)

    SvarSlett