Sider

Følgere

lørdag 30. juni 2012

Singleter, T-skjorte og nytt luemønster

 

Har lenge fundert på å lage mitt eget luemønster med knyting. Jeg er på god vei, men er ikke 100% fornøyd enda. Tror jeg må lage et par innsnitt bak ved nakken eller halsen, så sitter den nok finere. Evt. Litt mer innsving nederst ved nakken. Kanskje noen av dere har forslag til hvordan jeg får den perfekt? Jeg kommer også til å forandre litt på fasongen fremme ved panna, men ikke så mye. Synes det er så godt at lua ikke sklir ned i øynene, men allikevel sitter godt over ørene.

Først ut er lue med brem. Her skal også bremmen forandres litt på neste forsøk.

Lue med brem 48

2012-06-23 007 005

Her ser dere hvordan den er på. Den sitter godt over ørene, men er litt vid i nakken.

Her har jeg brukt samme mønster, men denne er uten brem

2012-06-14 001 008

Lue med spiss str 48 

Mønster: Eget

Str. ca. 48

Stoff: Lilla blomsterstoff fra Gekko, fòret med bambusjersey kjøpt på ebay. Lue 2 har et tynt mykt jerseystoff både utenpå og inni, kjøpt hos Stoff og Stil. Begge luene er kantet med interlock fra Tissu/ Tia Knight sin butikk på ebay.

Annet: Litt tykt innlegg i bremmen på den øverste lua.

Jeg har også laget mønster på singleter. Har laget et med konvoluttåpning som passet perfekt til Lilja. Dette er en smal modell.

Singlet Lilja str 4 år.

Denne er ikke skjev, selv om det kan se slik ut på bildet! 

 

2012-06-23 001 036

Jeg har ikke noe bilde med bare singleten, men er her et fra sankthansaften.

Denne singleten likte jeg såpass godt at jeg laget en med rosa feer for salg Smilefjes som blunker

Singlet 2-3 år og 4 år

Her har jeg også laget mønster til en vanlig singlet. Denne er litt videre i fasongen, og jeg mener den skal sitte godt på.

Singlet med feer str. 4 år og singlet med pirater str. 2-3 år er til salgs for kr. 190 pr. stk.

Singlet str 6 år

Denne singleten laget jeg til en kompis av Lilja som hadde bursdag for en liten stund siden.

Mønster: Eget (gjelder alle singletene)

Str. 4 år(singleten med konvoluttåpning), 2-3 år og ca. 6 år

Stoff: Hjertestoff (interlock) kjøpt på Etsy, Rosa feer kjøpt hos Sydilla, Piratstoff kjøpt hos En stor rull, bilstoff kjøpt hos Print Knits.

Tilslutt må jeg vise frem denne kule T-skjorta sydd på bestilling Smilefjes

Det er en smal modell som iallefall passer fint til Lilja, håper også den passer til han som har bursdag i dag!

T-skjorte smurf str 7-8 år

Mønster: Eget

Str. 7 (-8) år

Stoff: Smurfejersey kjøpt gjennom etsy. Kantet med mørk blå hilco-interlock fra Sydilla.

 

Merket ganske så plutselig at jeg er nesten tom for merkelapper! Så nå må jeg bestille fler. Dessverre tar det lang tid før jeg får de, så mulig jeg må bestille litt “nødproviant” et annet sted mens jeg venter på de “ordentilige” lappene. Noen som vet hvor de er raske?

Fortsatt god sommer!

Anita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar