Sider

Følgere

torsdag 19. januar 2012

Heldrakt til lille My

Jeg har endel bestillinger og gaver som jeg jobber med, men innimellom syr jeg litt til jentene mine også, og i dag var det Emliy som fikk ei drakt.
For en stund siden kjøpte jeg mønsteret til heldrakt hos Stoff og Stil. Jeg så ganske snart at mønsterdelene var veldig vide, og etter en prat med Ingrid, fikk jeg det bekreftet, i tillegg til at den var ganske vid i halsen. Så før jeg klipte gjorde jeg om på hele mønsteret. Så i grunnen er det kun lengden som er igjen fra det mønsteret jeg kjøpte. Ble egentlig veldig fornøyd med dressen, med tanke på at det var første forsøk. Det eneste er at den er veldig lang. Skjønner meg ikke helt på de mønstrene til Stoff og Stil. Dette er da størrelse 1 år, som ifølge dem er det samme som 86…. Str. 74 er visst ifølge dem, et halvt år. Denne drakta er nok helt sikkert en størrelse 86, og jeg vil vel i likhet med de fleste andre si at det tilsvarer 1,5 år.
  heldrakt       Heldrakt 2
heldrakt nærbilde
Jeg valgte å sette på et lite strykemerke til pynt. Halsen forandret jeg litt på, for å få den enda tettere, og den ble perfekt Smilefjes 
Heldrakt Emily 
Lille My kommer IKKE løpende ;) Hun ligger på gulvet! Dette er vel ulempen med å fjerne bakgrunnen...
              heldrakt nærbilde Emily
Jeg liker at disse dressene er ganske tettsittende, og det ble denne. Jeg kan ikke fordra å sette i trykknapper, og denne har hele 9 trykknapper. I tillegg var det ekstra tykt med stoff nederst på beina, og det gjorde at jeg ødela 4 knapper før jeg fikk de til å sitte ordentlig, Har heldigvis en hendig kam-tang til å sette i plastknappene med, men det tar allikevel en god stund å bli ferdig.
Mønster: Eget/Stoff og Stil
Str: 86
Stoff: Ebay
Trykknapper: Ebay
Anita

4 kommentarer:

  1. Kjempefin! Så søtt stoffet var:) Halsen ser veldig fin ut ja, du har sikkert tatt inn mye på den?

    SvarSlett
  2. Den ble kjempefin! Og for en nusselig modell :-)

    SvarSlett
  3. Hihihi. Artig med løpe-bilde :)
    Hun ser veldig fornøyd ut med den nye løpe-dressen sin da :)

    Lene

    SvarSlett