Sider

Følgere

torsdag 16. februar 2012

En forseggjort kjole med variasjon

 

For en stund siden kjøpte jeg et par kjolemønster (i pdf) på etsy. Og nå har jeg fått prøvd ut det ene. Kjolen er veldig forseggjort, og jeg har til og med hatt strykejernet stående fremme mens jeg har holdt på! Jeg har lenge lurt på hva franske sømmer er, og nå har jeg funnet det ut, for denne har nemlig det! Sømmene er sydd slik at det ikke er noen synlige sårkanter, og det blir utrolig fint, selv om det tar ganske lang tid.

Mønsteret har jeg funnet HER, selgeren heter FootLooseFancyFree  og mønsteret heter “GIRLY Tutu Dress”. Dette er en kjole som egentlig ikke er tosidig, men jeg har laget den slik at den faktisk kan brukes på begge sider. Mønsteret kan virkelig anbefales. Det er enkelt, og i tillegg er det bildeforklaringer til hvert punkt.

Kjole todelt rettside

Den er sydd i bomullstoff fra Michael Miller, rynkekanten er sydd av tynn bomull med svake prikker fra Stoff og Stil.

Kjole vrang side

Dette er faktisk samme kjole, bare at her er den vrengt.

Kjempekjekt å prøve ut litt nye teknikker. Mulig det blir fler av denne kjolen, men kanskje ikke med det første. Det tok mange timer å få den ferdig Smilefjes som blunker

2012-02-07 013 015   2012-02-07 013 017

Bilder tatt på verandaen for å få frem fargene skikkelig.

Litt usikker på om jeg skal selge kjolen, eller om Emily skal få den.

Her er iallefall et par actionbilder av henne:

2012-02-07 013 003

2012-02-07 013 010

2012-02-07 013 016   2012-02-07 013 016

Detaljbilder av knappene og kappen.

 

Mønster: Girly Tutu Dress, kjøpt HER

Str: 1 år

Stoff: “Lil' Plain Jane” og et med prikker fra Michael Miller kjøpt hos Fancy Pants Fabric på Etsy, og hvitt bomullstoff med svake prikker fra Stoff og Stil

Trykknapper: str. 14 fra Assunta store

 

Anita

 

 

7 kommentarer:

  1. Å, den var helt bedårende!! Må være vanskelig å skulle selge den... :p

    SvarSlett
  2. Den var utrolig fin! Så artig at den kan brukes på begge sider også. Likte veldig godt blomsterstoffet!

    SvarSlett
  3. Ååå!! den var kjempe fin. Er vel verdt arbeidet når det blir så bra.
    Nydelige stoffer.

    SvarSlett
  4. La meg foresten til som følger. Her var det mykje fint:)
    Ønsker deg ei flott helg

    SvarSlett
  5. Åååh, helt nydelig!! Jenta di var utrolig søt i den også, du burde ikke selge den :)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett