Sider

Følgere

tirsdag 18. oktober 2011

Tre år og stor jente!

Enn at det er tre år siden Lilja Marlene ble født?! Helt utrolig hvor fort tiden går ...
Til bursdagen sin hadde hun bestilt Hello Kitty kake og (Prin)Sesse kake. Jeg bestemte meg for å lage marsipankake til i dag, og Prinsessekake(sjokoladekake) til søndag, for da skal nemlig det store barneselskapet være.
Modellering er som nevnt tidligere, absolutt ikke min sterke side, men Lilja greide iallefall å se at det skulle forestille katta.
Brukte noen timer (litt for mange) til pynting, men må si meg fornøyd. Og ble iallefall veldig fornøyd da jeg fikk se gleden Lilja viste over kaka. "Hello Kittykake!!!!!!! Har du laga den te mæ? Så snill du e! Den va kjempefin mamma!" Vel verdt timene det tok å lage den ;)

Kaka er laget av: sukkerbunn, moste bringebær, hjemmelaget vaniljekrem, valnøtter, krem og hvit marsipan. Pynten er marsipan, sølvkuler og sukkerhjerter.



En svært fornøyd 3 åring :)

Game over...

Og så over til prinsessekaka! Jeg tenkte å være ute i god tid denne gangen... Og siden jeg egentlig er ganske dårlig på å få perfekt bakst ante det meg at jeg kanskje trengte noen forsøk!
Jeg hadde fra før gått til innkjøp av denne flotte Wondermold forma, så da skulle det vel igrunnen bare være a piece of cake? Bokstavelig talt...

Eller kanskje ikke... Jeg laget først en bunn med utgangspunkt i ei oppskrift jeg fant på nettet. En såkalt "super sjokoladekake" som den så fint heter... Vel, resultatet ble en ganske tung kladd, som ikke egentlig hevet så mye. Så googlet vi litt til, og jeg fant ut at 1-2-3 sjokoladekaka til toro skulle passe i denne forma. Aha, den hadde jeg jo liggende! Måka sammen røra, og satset på et perfekt resultat :) Vel, jeg tok IKKE bilde av den da den var ferdigstekt. Det kunne satt mitt gode navn og rykte på spill! 

Her er resultatet: (De to øverste fatene) Sjokoladekaka ble til cakepops! Cakepops er forøvrig noe du kan lage av mislykkede kaker eller kakeavskjær. Kjøres i foodprocessor, tilsett litt smørkrem e.l (i mitt tilfelle ble det eggedosiskrem med melkesjokolade) Rull de i kakestrø, vips FERDIG! (Evt. kan de også dekkes med sjokolade før de rulles i strø). De nederste muffinsene er forøvrig også Toro's verk...


5 kommentarer:

  1. Den var jo bare helt fantastisk fin! :)

    SvarSlett
  2. Det var en flott Kitty-kake. Og selv om planene om den andre kaka ikke helt gikk i oppfyllelse så ble det jo flotte kaker allikevel :)

    SvarSlett
  3. Så fin kake! Ikke rart Lilja ble fornøyd. :)

    SvarSlett
  4. Du er fantastisk kreativ Anita. Makan til flott kake:)

    SvarSlett