Sider

Følgere

lørdag 26. januar 2013

Insa skjørt

 

Jeg har lenge hatt planer om å sy dette skjørtet, og det har ligget ferdig klippet en stund. I romjula begynte jeg så smått å sy, men det tok noen kvelder før jeg ble ferdig.

I det fremste stoffet er det sydd i noen strikkremser for å få en ekstra ujevn kant, hvor det dannes 4 “spisser”, en foran, en bak og en i hver side. Jeg kunne nok med fordel ha brukt litt kortere strikk for å få frem denne effekten enda litt mer. Jeg har også sydd på et slags rysjebånd. På underskjørtet som forøvrig er sydd av taft, er det sydd på et satengbånd i fargen ivory, men jeg synes det ble litt mye kontrast, så jeg sydde på en brun blonde over båndet igjen. Synes det ga en ganske fin effekt :) . I livet er det brukt ribb.

Legg spesielt merke til de utrolig matchende sokkene til Lilja…

Mønster: Insa skirt fra Farbenmix

Størrelse: 110/116

Stoff: Øverste lag: Et slags krepp-bomullstoff med broderte effekter, underskjørtet er av taft. Brun ribb i livet. Alle fra Stoff og Stil.

Annet: Blonde og rysjebånd fra Stoff og Stil, satengbåndet er kjøpt på ebay.

 

Anita

4 kommentarer:

  1. Nydelig kjørt! Det ser fantastisk ut! Flotte stoffer du har brukt.

    SvarSlett
  2. Wow, ønsker jeg hadde jenter:) klem

    SvarSlett
  3. prøver å finne noe kontakt info, men finner ikke.
    send meg mail på Hell.lykke@gmail.com om du vil selge litt ;)

    SvarSlett