Sider

Følgere

mandag 26. november 2012

Julemarked på Moldstad

 

Søndag var det julemarked på Moldstad, noe jeg har gledet meg til i lang tid. Jeg var med i fjor også, og det var så koselig! Mange selgere med mye flotte produkter. Jeg sto alene uten noen assisterende torgkjerring så jeg fikk dessverre ikke sett hva de “på den andre siden” hadde å by på, men ryktene sier at det var mye flott og godt;) Hadde store planer om å ta bilder av de forskjellige bodene, men det ble det ikke tid til. Det var masse folk innom, og det ble noen veldig koselige timer på låven.

Jeg tok ikke engang bilder av min egen stand før markedet begynte, men tok et bilde når det var ferdig. Den er vel ikke akkurat stilfull, men det er begrenset hva man får plass til på ett lite bord;) Heldigvis hadde jeg skilleveggen og et stativ å henge klær på.

Tok heller ingen andre bilder før markedet var nesten ferdig. Her er det ganske folketomt, men det var det IKKE en time før dette blidet ble tatt:)

Her er noe av det jeg har laget den siste tiden. Det som ikke ble solgt ligger til salgs HER

Luer med ribb, og vanlige jerseyluer. Her er noen av de som ikke ble solgt.

Ull-luer til baby/små barn etter eget mønster. Disse er veldig godt på!

Det ble også laget endel spissluer i bomullstoffer. Her er noen få av de. Resten ligger under salgsfanen.

Denne ulldressen laget jeg kvelden før markedet. Den er sydd etter eget mønster, og er veldig enkel å sy. Det som tok tid, var knappene på innsiden av beina! Ulla er fra Myllymuksut ,og er utrolig god og myk. Denne ble solgt.

Denne genseren synes jeg ble stilig. Den er sydd av jersey fra JNY . Str. 5 år, fortsatt til salgs.

Jeg har også såvidt testet ut silhouetten min. Lengre opp her ligger et bilde av ei lue med skriften “stor50” på. Og her er et siklesmekke med teksten “Karravolinj”

Jeg har fått flere forespørsler etter votter til voksne, så nå har jeg laget to par. Vottene til venstre er i fleece, og de er ikke fòret. Vottene til høyre er i ullfilt, og de er fòret med fleece.

Disse ullhalsene/buffene var populære. Dette er de jeg har igjen etter markedet. Kun to stk. i voksenstørrelse igjen.

Disse kjolene er veldig fine å bruke over ullundertøy.

Bondegårdstoff fra JNY, str. 2 år. Til salgs

Stoff med skyer fra JNY. Str. 6 år. TIl salgs

Kjole med Hello Kitty på. Stoffet er interlock kjøpt hos Ixat. Str. 4 år. Til salgs.

Snurreskjerf er populært for tiden. Jeg har sydd ett, bare for å teste.

Onesize. Til salgs

 

T-skjorte i piratstoff! Str. 3 år. Til salgs.

TIl slutt må jeg vise frem disse to kjolene jeg har laget i utrolig god, tykk vinterfrottè fra Hilco, kjøpt hos Kreativ Stoffet som er brukt som fòr i hettene er fra Gekko. Ett av mine favorittstoff!

Str. 2 og 6 år. TIl salgs.

Det er applikert på et hjerte i brun fleece som er festet med et par enkle stikninger. Det er også tatt et par stikninger utenfor hjertet som ekstra pynt.

Nå har jeg og mannen i huset akkurat spist litt ost og kjeks. Egentlig bare et påskudd for å kunne smake på den utrolig gode eplechutney’en og chilimarmeladen jeg kjøpte av Sigrunn på Moldstad. Anbefales!!

 

På søndag skal jeg på Høgda på marked/søndagskaffe. Det starter kl. 14.00, håper det er mange som tar turen innom.

 

Anita 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar