Sider

Følgere

lørdag 22. februar 2014

Ferdig etter 2 år!

 

Denne kjolen er et langtidsprosjekt som tok meg hele 2 år å bli ferdig med. Det var ment å bli en kosekjole til meg selv, sydd i deilig vinterfrotté som jeg mener er fra Hilco. Det viste seg at jeg hadde bommet på størrelsen (Ja, hadde ikke dobbeltsjekka mål…) I tillegg var modellen noe smalere enn det kunne virke på bilder. Mønsteret er i utgangspunktet fra Stoff  og Stil, men den er litt omgjort. Blant annet har jeg kutta ut lommene. Ugla er fra et Jysk-stoff.

Den har ligget uferdig i ca. 2 år, og nå er den endelig ferdig. Den passer fortsatt ikke, så da ble det en av mine hyggelige kollegaer som ble en kjole rikere. Hun kledde den veldig godt.

Bildet under er av meg. Den sitter nok i strammeste laget over mage og hofter, i tillegg kunnet utrykket mitt skremme de fleste, så jeg valgte en hodeløs utgave av meg selv Smilefjes som blunker 

IMG_9709Mønster: Stoff og Stil, 23059

Stoff: Vinterfrotté (Fra HIlco?) kjøpt hos Kreativ, ribb til ermer er fra Sydilla 

 

Anita

1 kommentar:

  1. Uff, ja. Jeg har hatt noen slike langvarige prosjekt jeg også... Men så flott den ble ferdig! Heldig kollega :)
    Ellen :)

    SvarSlett