Sider

Følgere

søndag 7. april 2013

Kjole med feer

 

For tiden syr jeg mest bestillinger, men i gårkveld fikk jeg så lyst til å sy noe annet. Lenge siden jeg har sydd kjole, og jeg har flere stoffer med disse herlige feene til Michael Miller. Jeg har som oftes kun 1 yard av hvert stoff, så det blir sjelden noen store kjoler. Denne skulle i utgangspunktet være i str. 1 år, men den er såpass stor i størrelsen at jeg vil si den er nærmere str. 2 år.

Lille My bruker str. 92+ i klær, og den passer til henne. (Se bort fra resten av bekledningen…)

Nederst på kjolen har jeg satt på en rynke/blondekant

Kjolen er ikke heltfóret, det er kun den øverste delen som er fóret. Dette av den enkle grunn at jeg ikke hadde nok stoff. Knappene er trykknapper.

Mønster: “Sew girly” tutu dress fra Foot Loose & Fancy Free.

Str: Ca. 2 år (egentlig str. 1 år, men den er stor i str.)

Stoff: Michael Millers “Petal flower fairies” .Fórstoffet er  også fra Michael Miller,“Fairy frost”. Begge er kjøpt via Fabric.com

Annet: Knapper og blonde er kjøpt via Ebay.

Kjolen er til salgs for 300 kr.

 

Anita

1 kommentar: