Sider

Følgere

lørdag 5. mai 2012

Konfirmasjonskake

 

For et par år siden sa jeg ja til å lage konfirmasjonskaka til Robert. Allikevel kom det litt som “julekvelden på kjærringa” når Ann Torill spurte om jeg husket det… Om JEG husket det? JEG glemmer da ingenting?! Jeg har jo planlagt denne kaka i 2 år! Eller…. kanskje ikke…

Siden kaka måtte være glutenfri, laget Ann Torill selve kaka, og så ble det opp til meg å trekke den + pynte. DET var en grei deal, for det er jo pyntinga som er morsom ;)

Dagen kunne hatt et bedre utgangspunkt siden mannen i huset måtte på jobb, og jeg var alene hjemme med mine to søte små (tidvis veldig utålmodige) jenter. Heldigvis kom han hjem før det ble alt for sent, slik at jeg fikk pynta ferdig.

Konf kake Robert

Valget sto mellom gitar og cross-sykkel. Her er et halvveis forslag med cross-sykkel

bilde

Vi valgte gitaren

Kake Robert detaljer

Gitaren og bokstavene er laget av svart marsipan, og turkis fondant, begge kjøpt hos Traktøren i Trondheim.  Jeg fant et brukbart bilde ved hjelp av min gode venn Google, skrev det ut, klipte, og skar ut etter bildet (det er vel strengt tatt en bass siden den har bare 4 strenger? Vel, jeg kaller det en gitar…). Strengene, og den blå kanten rundt motivet har jeg laget ved hjelp av min “Sugar craft gun”. Plana var at gitaren skulle stå på kaka, så jeg laget den noen dager i forveien. Men den stivna ikke nok, så da ble den liggende.

Stripene rundt kanten tok en liten evighet å måle ut og dele opp, men det ble bra til slutt. Stjernene har jeg laget ved hjelp av noen geniale utstikkere jeg fikk låne av Gunnhild Restad. Tusen takk for lånet Smilefjes

Ønsker alle konfirmanter lykke til i morgen. Håper dere får en flott dag!

 

Anita

2 kommentarer:

  1. Himmel, for en kake!! Fantastisk flott, her må jo konfirmanten bli strålende fornøyd :) La meg til som følger hos deg (trodde jeg var det fra før jeg, men nei) for deg må jeg følge videre, du er knallflink!!

    SvarSlett
  2. WOW!! Du er flink, altså! Det er en heldig konfirmant :-)

    SvarSlett