Sider

Følgere

mandag 2. april 2012

Litt alternativ scrapping

 

Siden jeg har rydda bort symaskinene til påske, har jeg i dag syslet litt med det jeg vil kalle alternativ scrapping. Jeg har pyntet to bjørkehjerter og et påskeegg.

2012-03-28 008 010

Påskeegget har jeg hatt liggende et par år. Det var i utgangnspunktet et egg jeg tok med fra barnehagen for et par år siden. Plana var å lage et forslag til egg barna skulle pynte, men det ble glemt… Så i dag fant jeg igjen dette egget, og bestemte meg for å lage mitt eget påskeegg.

 

Det er først ett lag lilla maling, så ett lag krakeleringslakk, til slutt er det ett lag hvit maling. Det er pyntet med en blonde i lilla og sølv kjøpt på Etsy, mulberry-(hva heter det på norsk?) roser fra Wild Orchid Crafts, og hvite fjær fra Panduro

2012-03-28 008 009 2012-03-28 008 013 2012-03-28 008 012

BJørkehjertene laget jeg ferdig uten pynt for noen uker siden, da plana var å ha de med på marked på Nordsmøla. Det rakk jeg selvsagt ikke… Men jeg rakk å lage ferdig ett, og det fikk jeg faktisk solgt.

Bjørkehjerte hvite roser solgt

Dette er hjertet jeg fikk solgt på markedet. Det er noe større enn de to andre. Jeg målte det ikke, men vil tro det kanskje er 50 cm langt. Det er først laget av masse bjørkekvister buntet sammen v.h.a ståltråd. Så er det pyntet med mulberry-roser, en sommerfugl, en liten charm med påskriften “Made with love”, og en litt tykk sølvfarget ståltråd.

Bjørkehjerte lys rosa roser

Dette hjertet er noe mindre. Jeg kaller det en medium størrelse og mener det er ca. 40 c,. langt. Pyntet med mulberry-roser, charms “Made with love”, og tykk sølvfarget ståltråd. Dette er solgt.

Bjørkehjerte rosa roser

Det siste hjertet er ca. 35 cm. langt, og pyntet på samme vis som de to andre.  Dette er til salgs for 150 kr.

 

Anita

1 kommentar:

  1. Så nydelige ting du har laget! Det egget var utrolig delikat :-)

    SvarSlett