Sider

Følgere

lørdag 25. februar 2012

Min første Feliz kjole!

 

Før jul ble jeg veldig inspirert av en kjole på www.sykroken.net . Det var en kjole fra Farbenmix, hentet fra boka “Sewing clothes kids love”. Etterhvert har det vært fler som har prøvd seg på denne kjolen, og det er helt utrolig hvor forkjellige de kan bli! Jeg har valgt å sy den i et lite samarbeidsvillig stoff som jeg fikk av søstra mi til jul. Stoffet er kjempemykt, og ganske glatt, men utrolig fint!

 

Feliz Lilja action

Det tok meg faktisk 5 kvelder før jeg ble ferdig med kjolen. Stoffvalget har nok litt å si, siden det ble litt mer pirk-arbeid. I underkjolen valgte jeg et bomullstoff kjøpt på Stoff og Stil (tiltenkt en sommerkjole til meg selv). Det er et utrolig fint stoff som er nesten litt “kreppet”med broderte blomster, alt i hvitt. Kjolen er laget slik at det er strikk i bakstykket og så er det knytebånd i sidene, så den passer de fleste.

På rysjene bak, har jeg valgt å bruke to matchende stoff som også var julegave fra søstersen. Disse rysjene, sammen med falden på underkjolen har fått rullefald, og det passet veldig godt på dette tynne stoffet! Den øverste kjoledelen har fått en liten bomullsblonde på fald-kanten.

2012-02-07 016 034  Feliz detalj

Lilja var litt skeptisk til kjolen, for den hadde ikke helt riktig farge, men tror nok jeg får henne til å bruke den. Hun syntes iallefall det var veldig gøy med fotoshoot.

Feliz Lilja action 2

Den kan fint brukes hele året. Her har hun en liten bolero (fra Lindex) til, ellers går det fint med en tynn topp under.  Kjolen er litt for stor til Lilja, men hun kan fint bruke den.

Feliz frontFeliz bakside

 

Mønster: “Feliz” fra Farbenmix, hentet fra boka “Sewing clothes kids love”

 bok sewing clothes

På siden til Trillium Design er det en utrolig god tutorial! Anbefales på det sterkeste.

Str: 110/116

Stoff: De tre grønne stoffene som er brukt er mest sannsynlig kjøpt på en stoffbutikk på Grønland i Oslo. Det hvite bomullstoffet er kjøpt hos Stoff og Stil

Elastikk: Stoff og Stil

Blonde: Ebay

 

Anita

6 kommentarer:

  1. elisabeth Strandenlørdag, 25 februar, 2012

    Ola synes Lilja er kjempefin!!!! og det synes jeg også :-)

    SvarSlett
  2. Den var nydelig. Det er nesten så man skulle ønske seg ei lita jente.
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. Helt NYDELIG, både kjolen og jenta :)

    SvarSlett
  4. Den er bare helt fantastisk fin, Anita!

    SvarSlett
  5. Den var virkelig helt nydelig!! :-D

    SvarSlett
  6. Aha-var det slik den så ut!Har bare sydd Insaskjørt,så det var bra at jeg kom over bloggen din med denne kjolen.Fantastisk!Kanskje jeg må teste!Boka har jeg hatt i et par år-flott inspirasjon,men det er mye jobb med modellene,gitt!Ha en fin kveld!Masse fint på bloggen din-hilsen Synnøve

    SvarSlett