Sider

Følgere

fredag 22. juni 2012

Ingunns tubetopp

 

Ingunn lurte for en stund siden på om jeg kunne sy en tubetopp til henne. Jeg hadde ikke noe mønster på en slik topp, men hun hadde en favoritt-topp som hadde sett sine beste dager og denne fikk jeg låne og tegne av.

Hun valgte et lett ganske tynt jerseystoff i lys turkis.

Mønsteret ga visse utfordringer siden det var et stykke med lett vaffelsøm som ikke var så enkelt å tegne av. Jeg greide ikke å lage lett vaffelsøm, den ble helt tett, men tror ikke det har så mye å si. Så hvis man ser bort fra visse skjeve sømmer og provisoriske løsninger, ble toppen grei nok. Iallefall virket eieren fornøyd.

tubetopp Ingunn

Disse bildene fikk jeg tilsendt på mobilen i dag. Ingunn tilbringer sin siste kveld i syden før det blir hjemreise i morgen. At det har vært en solfylt ferie hersker det vel ingen tvil om. Brun og blid Smilefjes som blunker 

Ingunn topp

Ingunn topp 2

 

Anita

1 kommentar: